Соңгы арада никаб киенү тыю темасы хакында активлашты.
Бу хакта «Татар-информ» мәгълүмати агентлыгының баш мөхәррире Ринат Билалов ТР Диния нәзарәте башлыгы, мөфти Камил хәзрәт Сәмигуллин белән сөйләшкән. Мөфтинең берничә фикере белән бүлешәбез.
- Безнең илдә кешеләрнең чишенү мөмкинлеге чикләнмәгәнлектән, ни өчен киенү мөмкинлеге чикләнергә тиеш?
Никаб мәсьәләсе безнең территорияләр өчен актуаль түгел. Бездә никабта хатын-кызны бик сирәк очратырга мөмкин. Мин икабтагы хатын-кызларны үзем Мәскәү ГУМында күргән идем: алар шәһәргә килгән гарәпләр иде. Билгеле булганча, никаб - гарәпләрнең традицион киеме. Дагестанда һәм башка төбәкләрдә никаб киюне вакытлыча чикләү турындагы фәтваларга килгәндә, шуны әйтәм: фәтва аерым төбәк өчен чыгарыла, ә Россиядә аларның саны 80нән артык, шул рәвешле, төбәкләрдә фәтвалар төрле булырга мөмкин.
Шуңа күрә Дагестанда кабул ителгән фетва турында Татарстанда фикер алышу дөрес түгел, безгә мондый карарның сәбәбе булган шартлар билгеле түгел. Мөфти Әхмәт әфәнде аны кабул итә икән, димәк, моның нигезләре бар.
Хатын-кыз өчен хиҗаб кию, яки йөз һәм кул кулларыннан башка бөтен тәнне каплау - Аллаһы Тәгаләнең боерыгы, ягъни Исламда ул мәҗбүри. Әгәр хиҗабны җәмәгать урыннарында, мәгариф учреждениеләрендә кию тыелса, дин тотучы кызлар дүрт стенада утырырга һәм өйдә укырга һәм өйдә эшләргә мәҗбүр булачак. Башкача әйткәндә, без гражданнарыбызның гомуми белем алу һәм һөнәри үз-үзен тормышка ашыру хокукын чикләячәкбез. Моның белән ничек килешергә мөмкин? Хиҗаб - чын традицион рухи кыйммәт, чөнки ул чиста кием.
Әгәр кешенең җәмәгать урынында “чишенү” дәрәҗәсенә, ачык, вульгар кием стиленә бернинди тыюлар булмаса, дини кием дә хатын-кызның хокукы һәм шәхси эше булып калырга тиеш. Исламда мәҗбүри итү дигән нәрсә юк - динне үз ихтыяры белән генә тоталар. Ни өчен соң демократик дөньяви җәмгыятьтә яулык киюне тыярга? - дигән мөфти.
Интервьюны тулырак сылтама аша кереп укыгыз.
фото: Салават Камалетдинов
Нет комментариев